poniedziałek, 9 listopada 2015

"To tylko plotki" Jill Mansell

Jeśli nie jesteś tu po raz pierwszy, to może zdziwić Cię fakt, że piszę o obyczajówce typowo kobiecej. Sama byłam zdziwiona, że dobrze znająca mnie przyjaciółka zaproponowała mi tę książkę, ale szukając odmiany wzięłam ze sobą To tylko plotki i będę Wam ją dziś zachwalać.

Książkę czyta się szybko, lekko i przyjemnie. Momentami naprawdę się wciągnęłam, mimo że w obyczajówkach brak akcji mrożącej krew w żyłach, to jednak losy bohaterów tej książki naprawdę mnie zaciekawiły. A wszystko zaczęło się od powrotu Tully do domu. Konkretniej: do (prawie) pustego mieszkania, bez mebli jej chłopaka i... bez jej chłopaka. Nasza bohaterka jedzie po pociechę do przyjaciółki, a oprócz tego znajduje w gazecie intrygujące ogłoszenie o pracę...

Typowa powiastka, w której możemy się na chwilę od wszystkiego oderwać i zrelaksować. Niewymagająca dobra zabawa z dużą dawką humoru, wplecione w historię ludzkie dramaty, masa absurdalnych sytuacji i codzienność okraszona nutką tajemniczości w postaci przystojnego macho. Bo czym byłaby porządna powieść kobieca bez super pięknego mężczyzny, któremu żadna nie powie nie, a nasza bohaterka oczywiście uważa, że ona da radę? Powiastka określona jako komedia omyłek i faktycznie: jest komedia i są omyłki. Wszystko się więc zgadza, a ja muszę zgodzić się z Magdą, że warto było książkę przeczytać.

Polecam powieść Jill Mansell wszystkim, którzy mają ochotę oderwać się od codziennych trosk i po prostu dobrze bawić przy lekturze. Chętnie zobaczyłabym też film, ale tylko pod warunkiem, że odwzorują wszystkie gagi bohaterów! :-)

4 komentarze:

  1. Nie jestem przekonana czy mnie spodobałaby się ta książka, ale najważniejsze, że Ty miło spędziłaś czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, powiem Ci, że książka jest tak fajnie napisana, że naprawdę mi się podobała :)

      Usuń
  2. Ja muszę się przyznać do tego, że nie umiem się do takich obyczajówek przekonać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj też nie, ale czasem takie spontaniczne zmiany okazują się fajne :)

      Usuń