niedziela, 9 sierpnia 2015

"Zaginiony świat" - Michael Crichton

Kawa i dinozaury ♥

Chyba każdy lubiący czytać osobnik zna to uczucie, kiedy bardzo chcemy przeczytać jakąś książkę i ona wreszcie wpada nam w łapki. Tak też cieszyłam się gdy w bibliotece znalazłam Zaginiony świat Crichtona, czyli kontynuację Parku Jurajskiego. Kto widział film mniej więcej orientuje się w fabule, choć oczywiście książka diametralnie się różni, przede wszystkim tym, że jest lepsza. :) 

Tym razem akcja dzieje się na Isla Sorna, czyli drugiej, tajemnej, wyspie. Spotykamy w książce znajomą twarz, która jako jedyna wie, czego spodziewać się po takiej wyprawie, a mimo wszystko wyrusza na ratunek przyjaciela... Wraz z grupą ochotników obserwują zachowania dinozaurów i starają się wyciągnąć wnioski ze swych badań. Jak zwykle jednak coś musi pójść nie tak i nieproszeni na wyspie goście swymi poczynaniami ściągają niebezpieczeństwo na wszystkich tam obecnych. Czy uda im się przetrwać w dziczy? 

Książka jest po prostu rewelacyjna. Tak jak w pierwszej części nie umiałam się oderwać od czytania, po prostu nie wiem kiedy powieść się nagle skończyła! Szkoda, że nie ma kolejnej części bo o dinozaurach w wykonaniu Crichtona mogłabym czytać seriami. Przyjemny styl, świetnie budowane napięcie, akcja, która nie pozwala nam zwolnić tempa. Te dwie jego powieści są świetne, muszę koniecznie zapoznać się z innymi tytułami, a Wam gorąco polecam wyprawę na Isla Nublar oraz Isla Sornę po dawkę przygody, adrenaliny i garstkę ciekawostek ze świata nauki oraz, oczywiście, na spotkanie z największymi drapieżnikami jakich widziała Ziemia...


O części pierwszej pisałam tutaj.

8 komentarzy:

  1. Pisałam już kiedyś u Ciebie, że też bardzo chciałabym poznać książki. Póki co nie dorwałam własnych egzemplarzy, ale niedawno zrobiłam sobie maraton trzech pierwszych części. Razem z chłopakiem oglądaliśmy filmy o dinozaurach przez pół dnia :) Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filmy też są świetne, uwielbiam <3 Niedawno z mamą odświeżałyśmy sobie wszystkie, po seansie "Jurassic World" :D

      Usuń
    2. Ha, no to wpadłyśmy na ten sam pomysł, bo mnie też natchnęło po "Jurassic World" :)

      Usuń
    3. Hihi, chyba nie da się inaczej :D

      Usuń
  2. Muszę wreszcie sięgnąć po tego Autora, bo bardzo mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fanką filmów z tej serii nigdy nie byłam, więc podejrzewam, że książka raczej mi się nie spodoba :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli denerwował Cię film w kwestii wykonania etc., to książka jest o niebo lepsza, ale jeśli nie lubisz po prostu takiej tematyki.. no to zapraszam do innych postów, może inny tytuł Cię skusi! :D

      Usuń