piątek, 17 lipca 2015

"Dziewczyna z Pomarańczami" - Jostein Gaarder

Dziewczyna z Pomarańczami autorstwa Jostein Gaarder to książka napisana przez Georg'a i jego ojca. Nieżyjącego ojca... który zostawił dla chłopca niezwykły list. Historia miłości jego życia i stawiane podczas tej opowieści pytania inspirują chłopca do napisania książki i każą mu stawić czoło odpowiedziom. 

Książka jakich wiele, o życiu, śmierci i miłości. Ogólnie patrząc nie jest to pozycja, która jakoś mnie wzruszyła czy zachwyciła, ale była na tyle intrygująca, że poświęciłam tym stu czterdziestu stronom uwagę i nie żałuję tego czasu. Historia opisana w liście była ciekawa, taka z nutką tajemnicy i humoru, bo postać Jana Olava jest momentami komiczna. Trochę w tym liście jest pokazane jak bardzo potrafią być zwariowani faceci, gdy stracą głowę dla dziewczyny, a co dopiero gdy tajemnicza nieznajoma dźwiga torbę pełną pomarańczy... 

Podoba mi się jak napisana jest ta książka, czyta się ją lekko i szybko. Mimo humoru i lekkości książka daje też do myślenia, jest trochę jak komedia romantyczna ze smutnymi scenami, która jednak kończy się ogólnym szczęściem, a bohaterowie idą dalej. Takie małe love story, ale bez przesadyzmu i scen pełnych wzruszeń do porzygu - o to nie musicie się martwić, wątek miłosny jest tu znośny. 

Dla mnie było to coś innego, odskocznia od zbrodni i magicznych stworzeń, a przy okazji całkiem fajna książka.

4 komentarze:

  1. Książka wydaje się ciekawa i taka realistyczna ;)

    www.kasiakoniakowska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo realistyczna i ciekawa także :)

      Usuń
  2. Wydaję mi się, że to może być taka przyjemna lektura na wakacje :) W ogóle podoba mi się tytuł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci szczerze, że tytuł też mnie głównie przyciągnął.. :)

      Usuń